Extrakurser

Ja, det var ett tag sen jag var inne och skrev nu men det mesta flyter på i vanligt gemak. Har iaf kommit in på två utbildningar i höst här: Handledarutbildning, samt Hematologi.
Hematologikursen fick jag veta idag på jobbet att jag kommit in på, som typ 12e reserv via sen anmälan. Var och pratade lite med chefen eftersom det finns en del obligatoriska moment, tydligen får man iaf ett antal timmar per termin/år som jag får utnyttja till fortbildning och kan lägga dessa dagar.
 
Då jag jobbar mycket med lymfom (en del av hematologin) och cytostatika så tror jag kursen kommer ge väldigt mycket. Finns även några fler från avdelningen som ska läsa den så det blir spännande. Börjar redan på onsdag med tre heldagar (varav en kväll blir det middag och get together... Hyffsat annorlunda kurs må jag säga) :P
 
Handledarutbildningen börjar i november och går på 25 % så den kommer bli klar först kring april. Har längtat efter något att sätta tänderna i nu och fortsätta lära mig.

Arkiv