Legitimerad =)

Efter ett argt mejl till Socialstyrelsen så kom till slut beslutet, 16:45, och jag kan från och med nu titulera mig som legitimerad sjuksköterska. :D

Nästa vecka kör vi som sagt, och jag har beställt en onkologibok och palliativ medicin som jag har börjat läsa. Tänkte att jag skulle ta denna vecka och verkligen sätta mig in i detta område, men självklart kommer man ju lära sig med tiden och andra saker man vill läsa.

Har spanat in en del kurser på distans som ser intressanta ut, men jag sökte inga denna terminen eftersom jag verkligen vill fokusera på att komma in i yrket. Men lite spänd är man allt. Inte över att vara ny på jobbet, för det har jag varit många gånger, utan att vara ny i en profession. Det följer ju ett helt annat ansvar i samband med legitimationen också. Men spännande också. Kommer säkert skriva lite mer inlägg framöver när jag har tid och ork. ;)

Arkiv