Sjuksköterskebroscher

Fick igår information om beställning av broscher, i senaste laget kan jag ju tycka eftersom det blir väldigt kort om tid innan beställningen ska in. Jag tog iallafall på mig detta att sköta beställning och sånt. Var inte så stort "anstormning" som jag trodde. Jag trodde att alla skulle vilja ha en, mest för att jag tycker att alla sjuksköterskor på avdelningen verkar ha en sån också.. Tycker det ändå är en form av identitetsgrej liksom. Det är ju egentligen bara den som berättar att vi har en sjuksköterskeexamen (visst, namnbrickan finns ju också), men ni fattar. :)
 
Idag ska jag sätta mig med den sista uppgiften för den här kursen genom att försöka få ihop båda intervjuerna till ett arbete på 1000 ord, inte världens största arbete precis. Nåväl, ikväll blir det att träffas några i klassen och beställa mat samt ha trevligt. ;)
#1 - - Linn:

Hej!! Vilken underbar blogg! En fråga =) Hur många timmar tentapluggar du inför medicinska kurser? Kuggade precis på anatomi och fysiologi och mår så dåligt :(

Svar: Hej. Tack för kommentaren, det uppskattas. :)
Svårt att säga exakt hur många timmar men jag la ner en avsevärd tid på att läsa, men framförallt att förstå hur allting fungerade. Detta gjorde jag exempelvis med youtube och Khan Academy parallellt. Har skrivit lite om studieteknik här: http://blivandeanessk.blogg.se/category/studieteknik.html

Vad jobbigt att du kuggade på tentan. Det är väldigt viktigt att man lär sig kunskapen på djupet istället för ytinlärning, för då kan man plocka fram det även i lägen man är stressad (som ju det kan vara på tentorna).

Lycka till med studierna och du klarar säkert tentan nästa gång. :)
blivandeanessk.blogg.se

#2 - - Blivandessk.blogg.se:

Hör och häpna! Jag är tillbaka på bloggen ;) Så om du blir uttråkad i plugget så vet du vart du kan surfa hän. Må gott!

Svar: Hoppla.. Vad trevligt, välkommen tillbaka. :) Det har varit lite si och så med aktiva bloggar att läsa så det blir ett trevligt tillskott.
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv