Ny placering

Har nu haft mina 8 pass på IVA/UVA, 2 pass på operation och nu idag seminariet som var kopplat till denna placering. Uppgiften gick ut på att skriva om en händelse enligt Gibbs reflektionscykel och sedan koppla det till någon av kärnkompetenserna, samt tidigare litteratur. Var väl inte den svåraste uppgiften, men var kul att träffas och höra de andras historier också.
Nu på måndag är det den sista simuerlingsövningen för utbildningen och den ska ske i våra nya KTC-lokaler. Efter mycket byggande så verkade den ha invigning idag. Har bara kikat in lite genom fönstret men det ser riktigt fint ut. Vi funderar om vi kommer in med våra kort, eftersom vi ska plugga på söndag så vore det schysst att kunna sitta där. 
 
På tisdag startar jag min sista placering för VFU III, och det blir på Oskarström distriktssk-mottagning. Nog har jag väl en del förutfattade meningar om att det kommer bli mycket såromläggningar och blodtryckskontroller, så vi får se om de stämmer. Det kommer säkerligen vara lärorikt på sitt sätt också, speciellt om man kan öka sin kunskap om just omläggning.
 
Fick idag veta att min lägenhet blivit uthyrd från och med 1/1, och som jag skrivit tidigare så flyttar jag härifrån redan 15/12. Det börjar närma sig nu och det är en del småsaker som ska fixas innan flytten, men än så länge är det ju nästan 10 veckor kvar.
 
Har också märkt att en del i klassen börjat få jobb också, riktigt kul. Jag hoppas bara att de verkligen löneförhandlar också och inte bara tackar och tar emot.

Arkiv