NKSE check

Så var den klar, den där tentan som vi alla bävat för hela utbildningen.
Kändes rätt bra faktiskt och denna gången fick vi hjärtsvikt och diabetes. Rätt säker på att jag fick rätt på läkemedelsdelen (tentan är ju uppdelad i två delar, en med patientfall och en med läkemedelstal. De två talen måste vara rätt för att du ska få rätt på del 2, men du behöver inte göra om del 1 [patientfallen] om du inte klarar lm-beräkningen).

Rätt säker på att läkemedelsberäkningen är godkänd då jag kontrollerat med många andra, plus i en grupp på facebook.
Då återstår del 1, men där skrev jag ned alla svar som jag svarat lika som det står på sida två (man får ju förslag på rätta svar när man vänder blad på tentan) och med bara dessa inräknade så borde jag komma en bit ovanför de 33 poängen som behövs för godkänt.

Nu väntar två veckor av ovisshet, även om det känns som att det gått vägen, innan vi får veta svaret.
Nu återstår bara ett stort hinder; den praktiska delen av nkse.. Än kan man inte slappna av, men det har lättat lite iaf. ;)

Arkiv