Introduktion VFU IV

Jaha, så var dagen kommen för introduktionen för den allra sista kursen för mig. Vi talade mycket om VFU såklart och sedan om NKSE, både den teoretiska och praktiska delen. Kan ju säga att detta är nog första gången under utbildningen som jag känt mig lite nervös och nojjig över både vfu, tenta och praktiskt prov. Fastän jag varit i 10 veckor redan på praktik så är det liksom nu allting ska knytas ihop, och helt plötsligt känns det som att man inte har kvar kunskapen.. Kanske beror det på att det är i kommunen och allt är så nytt... 
Hursomhelst måste jag ju fortsätta som jag gjort hittills i kurserna, och inte tänka så mycket på det bakomliggande. Jag har ju faktiskt klarat alla VFUer och tentor utan att misslyckas en enda gång (okej då, läkemedelsberäkningen förra hösten undantaget. :P). Jag har alltid fått väldigt bra omdömen på mina placeringar, det är nånting jag måste ta med mig. Jag har en god teoretisk kunskap om omvårdnad som ämne, men även inom medicin. 
All den  tid (och det är inte lite) jag har lagt ner under de här, snart, tre åren är det dags att plocka fram, både nu och inför framtiden.
Svårt att tänka att det bara är 1,5 veckor till NKSE. Därefter får vi veta resultaten 1/12 vid den nationella genomgången. Tyvärr har Studentportalen beslutat att stängas under den här tiden, så vi får bara resultaten via koder på blackboard (och såklart när vi kommer till träffen så får vi plocka ut dom också). 
 
På eftermiddagen hade vi introduktion på kommunen där vi också fick veta våra tider för den praktiska delen.. Så jag kommer köra den 6/12 klockan 08:00... Känns också lite nervöst inför, men jag ska studera bedömningsblanketten som används av bedömande sjuksköterska. Hade tänkt att arbeta utefter den varje dag på VFUn, så att de blir en rutin - även om man säkerligen redan gör precis det som står där.

Arkiv