Tillgodoräknande

Har velat fram och tillbaka hur jag ska göra men jag har iaf idag lämnat in en ansökan om tillgodoräknande av smärtkursen jag läste via Linnéuniversitetet. Om det beviljas betyder det att jag kan tillgodoräkna mig 7,5hp för någon av de tre sista valbara kurserna nästa termin. Nutrition är redan inställt, och eftersom både palliativt och smärta kan räknas till examens (då vi inte kan läsa alla) så kan jag i teorin då få godkänt i smärtkursen och behöver således inte läsa den. Den palliativa kursen är jag inte taggad på, och det är inte för att jag inte tycker det är intressant. Först och främst går den i Varberg, och det verkar vara en del föreläsningar vilket betyder att det är rätt kostsamt. Dessutom verkar inte läraren vara så taggad på att halmstadstudenterna kan bilda par, och varbergstudenterna ett par. 
 
Vad blir kontentan då? Jo jag kan i lugn och ro packa ihop lägenheten och sen köra upp alla saker när jag åker hem över jul. Jag behöver inte passa några tider över jul och jag skulle kunna spendera tiden med att gå på intervjuer i Umeå. Det blir mindre kostsamt eftersom jag slipper betala hyra för januari månad isåfall.
Det betyder isåfall att jag kommer ned dagen före examen och sen stannar över helgen, vilket innebär att bo på hotell. Det blir lite billigare än att betala hyra för en månad, men främst slipper vi stressa och packa ned och sånt efter examen.
 
Nåja, det återstår att se eftersom det kunde ta några månader att få ett beslut.
 
 
Idag fick vi godkänt av examinatorn också, så nu är själva uppsatsen helt godkänt. Nu ska den bara passera examinatorn för kursen, men hon kommer bara kolla så att marginaler och sånt ser okej ut. Sen ska det publiceras på DiVA. ;)

Arkiv