Nutrition inställd

Jaha.. Vi hade idag studierektors-timme och där nämndes att nutritionskursen, som jag valt som sista kurs, skulle ställas in pga lågt deltagarantal. Detta sög ju lite eftersom planen var att jag skulle försöka läsa palliativt via linnéuniversitetet.

Nåja, jag valde ju andra kurser och det lutar åt att jag isåfall tar palliativt här då. Nackdelen är att den kursen går i Varberg och det verkar vara rätt mycket föreläsningen. Tågresorna dit är ju inte de billigaste heller, men får se hur det går. Sen är det ju som vanligt att jag måste planera in hemresan över jul. Tidigare palliativa kurser som gått över jul har haft uppehåll i mellandagarna så jag får satsa på att åka den 22/12 och sen komma tillbaka 2/1. Vi får se hur jag löser det. Behöver ju inte vara hemma så mycket som jag varit hemma tidigare år, mest eftersom jag ändå kommer ta mitt pick och pack och flytta upp igen vecka 3.

Först tänkte jag att jag skulle försöka komma in på den palliativa via distans och försöka tillgodoräkna mig smärtkursen istället. Men jag tror inte det blir så.
#1 - - Blivandessk.blogg.se:

Tyvärr är läraren i den palliativa kursen heller inte så tillmötesgående. Hon parar ihop folk i grupparbeten och tar ingen hänsyn till var ni bor. Alltså parar ihop vbg elever och halmstad elever. Dessutom är hennes sista examination väldigt svårgenomförd eftersom att högskolan typ inte prenumererar på en enda tidsskrift inriktad mot palliativ vård. Ta smärtkursen om du kan :)

Svar: Det var dina blogginlägg som gjorde att jag inte var speciellt taggad för den kursen. Som det ser ut nu kommer jag försöka få smärtkursen från Linnéuniversitetet tillgodoräknad, isåfall kommer jag inte läsa någon av dessa kurser som slutkurs. :)
blivandeanessk.blogg.se

#2 - - Blivandessk.blogg.se:

Får hoppas du får igenom det då :) hade ju varit skönt med 5 veckors ledighet innan examen med ju! Kan behövas :)

Arkiv