Valbara kurser

Fick idag ett mail om att det var dags att välja vilken kurs man vill avsluta termin 6 med. Detta görs via antagning.se så jag fick ändra i min tidigare ansökan. Hursomhelst så avslutar man ssk-programmet i Halmstad (iallafall för alla som påbörjar ssk-programmet före 2018 då programmet görs om helt) med att välja bland tre kurser:
  • Omvårdnad med inriktning mot nutrition
  • Omvårdnad med inriktning mot palliativ vård
  • Omvårdnad med inriktning mot smärta och smärtbehandling
Kurserna är på 5 veckor, så 7,5hp, och är det absolut sista vi gör i termin 6. Eftersom jag redan läst en smärtkurs, och förmodligen kommer att läsa palliativ vård under hösten så valde jag nutrition. Två av kurserna är förlagda i Halmstad och en i Varberg. Dock är det inte garanterat att man får sitt val om det är många som söker en kurs, så jag fick lägga till Palliativ vård också (kommer jag bara in på den så får jag antingen välja bort den på Linnéuniversitet eller helt enkelt se om jag kan tillgodoräkna mig smärtkursen).

Arkiv