Uppehåll

Ja, har ju haft ett litet uppehåll från bloggande eftersom min mamma varit här nere. Mycket trevligt och eftersom vi hyrde en bil över helgen så har jag fått se saker som jag inte kunnat eller orkat åka till med cykel, bland annat Gekås. Nu är jag ingen shoppare som så men jag kan ju inte ha bott här nere i tre år utan att ens varit där. Trodde skulle komma ut med max 2 saker, men riktigt så blev det inte. :D
Sista dagen varit en sväng till Varberg och Asia Spa. Riktigt härligt, det stället rekommenderas starkt.
 
Uppsatsen då? Jo den går framåt, man har en lätt ångest hela dagarna och kan knappt sova om nätterna. Vi hade vårt första manusseminarium igår och vi fick övervägande positiv respons. LIte småsaker som vi ska lägga till och så. Efteråt började vi fila på resultatartiklarna och då började jag tvivla lite på att våra artiklar verkligen motsvarade attityder, så vi ändrade det lite. Sen hade vi glömt bort att vi faktiskt har en handledare (eller ja inte glömt i den bemärkelsen), så vi mailade och hörde efter. Hon styrde upp det med att säga att vi ska göra vissa saker, såsom metodbeskrivning, och sen ska vi ha handledning innan vi börjar med resultatdelen. Det kändes skönt att vi ju faktiskt inte är ensamma om det här. Så vi ska, förutom skriva metoddelen, även kvalitetsgranska alla artiklar och sen ta ut gemensamma teman från dessa och sen ska hon titta på det.
 
Det finns inte jättemycket forskat om ämnet, så vi kanske kan skrapa ihop 10-11 artiklar. Men det är väl ungefär antalet artiklar som c-uppsatser har, vissa har mer och några har mindre. Finns det inte jättemycket forskat om det så är det ju bara så.

Arkiv