Ansökningen öppen

Förresten, glöm inte bort att deklarera... Jag trodde jag skulle få restskatt i år faktiskt eftersom jag trodde landstinget bara dragit 14 % skatt, visade att jag fick tillbaka rätt mycket pengar. Detta var ett bra tillskott som kommer lagom till påsken, fler fonder att köpa. :) 
 
Nu har det förvisso gått snart 10 dagar sedan ansökningsperioden öppnade för höstterminen och den är ju öppen till 18/4. Men om någon missat detta så är det läge att lägga in ansökningarna.. Hoppas ju såklart ni söker er till ssk-programmet. :)
Mina ansökningar för hösten ser ut såhär:
 
Palliativ vård är något vi kan välja till som sista kursen nästa termin, tillsammans med smärta och nutrition. Tanken är att jag kan välja nutrition istället på denna, så har jag läst alla tre områden som jag tycker är intressanta och kan hjälpa mig efter studierna. Då onkologi och hematologi är ett av områdena jag kan tänka mig att arbeta med så la jag den palliativa kursen högst upp, och sedan barn som anhöriga. Kan bli antagen till max två av dessa kurser. Det är ju inte ovanligt att det finns barn som anhöriga hos onkologpatienter, så det kan vara en bra kunskap att ha med sig.
 
Konflikter i arbetslivet ligger som tredje och det är inte säkert att jag kommer in på den. Kollade på statistiken och det krävdes ganska höga avklarade högskolepoäng. Nåväl, det är en intressant kurs eftersom konflikter i arbetslivet är något man kommer stöta på förr eller senare och att ha verktyg för detta känns bra.
 

Arkiv