VFU-platser

Idag fick vi äntligen reda på våra platser för nästa termin. Det är lite blandade känslor inför placeringarna men jag tror nog det kan bli bra i slutändan . 

Börjar med närsjukvården och då Oskarströms vårdcentral. Denna känns lite si och så då jag inte har någon bil, och kollektivtrafiken inte är den bästa. Ser ut som man börjar 07:30 men jag måste vara där 0615 då tåget kommer in. Sen verkar man sluta 17,och då går tåget 18:47. Det kommer bli mycket dötid isåfall. Har dock skrivit till ansvarige för att se om det finns möjlighet att få en plats i Halmstad, vilket kan ske om någon inte uppfyller kravet för att påbörja termin 6.
 
Nästa placering är psykiatrin och då blir det PIVA (Psykiatrisk intensivvårds- och akutvårdsavdelning). Har noll erfarenhet av psykiatri och begränsad teoretisk kunskap, så oavsett placering så hade det känts annorlunda. Jag tror det blir intressant iallafall och förhoppningsvis ger den mycket och bra kunskap. 
 
Spåretplaceringen blev det jag önskat, 8 pass på IVA/UVA. Ser mycket fram emot denna placering och få känna efter om detta kan vara något för framtiden. Två pass utöver dessa är förlagda till Capio Movement där jag går en dag med op-sköterska och en dag med narkossköterska. 
 
Sista placeringen, som är 5 veckor och där bedside görs blev något oväntat kommunen. Mixade känslor eftersom jag hade den som tredje alternativ och var mycket intresserad av hematologiavdelningen. Men antar att de valde de som hade med kommunen som något alternativ. Förhoppningsvis blir det bra, och inte som en i klassen fick förra vfun där det enda som gjordes var att lägga om ett sår varannan dag. 
Ändå kommer det säkert vara intressant att iaf få se lite mer av kommunala hälso och sjukvården.
#1 - - Anonym:

Hej!

Ett tips är att åka buss till Oskarström. De går mycket oftare än tåget :)

Svar: Tack för tipset. Jag kollade dock upp detta och det skulle vara två byten, dubbelt så dyrt och ta 1,5 timmar. Jag vet inte om detta är sommartabellen som ställer till det. Ska kika vidare
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv