Seminarium hälsoekonomi

Igår skrev jag ihop 10 sidor till Hälsoekonomi-seminariet idag, och jag tyckte väl först att mitt textmanus var rätt flummigt och hade svårt att veta om det made any sense liksom. Men jag och en kursare satt och snackade igenom detta före seminariet och vi tänkte rätt lika.

Väl inne i lokalen så visade det sig att de inte varit speciellt ärliga i studiehandledningen (vilket man kan tycka olika saker om) och upplägget var annorlunda. Det var dock annorlunda på ett bättre sätt så vi blev iaf godkända.

Vad jag vet så har man ändrat i denna kursen många gånger då upplägget inte varit det bästa. Jag kan således inte svara för att det kommer vara såhär nästa gång kursen går. Men hursomhelst så var vi 2 grupper om 4 personer som delades in i grupper om 2. De i samma grupp hade läst samma delar av hälsoekonomin.
Första 10 minuterna fick vi enskilt skriva ned 20 hälsoekonomiska begrepp som sedan lämnades in.

Därefter fick vi tre frågor att diskutera i gruppen och skriva ned väsentliga delar, samt hälsoekonomiska begrepp. Sedan fick varje grupp presentera sina delar.
Jag tyckte det var ett rätt bra upplägg faktiskt, och när jag tänker efter så måste man faktiskt ha läst igenom kurslitteraturen och tagit uppgiften på ett något sånär seriöst sätt för att klara uppgiften.
Men, i slutändan så såg uppgiften bra mycket mer svår ut än vad den var.

Nu har vi gruppuppgiften och hemtentamen kvar.

Arkiv