Grattis till alla antagna

Nu har det förvisso gått några dagar sedan andra urvalet, men ändå. Grattis till er som fått plats på sjuksköterskeprogrammen runt om i Sverige, men kanske allra främst till er som fått plats på Högskolan i Halmstad. =)
 
Ni har valt en grymt kul utbildning och ett väldigt intressant yrke. Klart är ju att man läser mycket negativt inom vården också, men det är ett brett yrke med oändliga möjligheter. Och nånstans blir ju yrket vad man gör det till också. 
 
Kommer ihåg själv när jag blev antagen till programmet. Första gången var faktiskt vt-14 och då till Högskolan i Skövde. Jag hade således kunnat varit klar nu i januari... Men, livet har ibland andra saker för sig och jag tog ett beslut som förändrade mitt liv på ett mer personligt plan (till det bättre). Andra gången var ht-14 och Högskolan i halmstad, men valde även då att skippa (vilket eventuellt var lite dumt, men med facit i hand så hade jag inte velat byta ut de kontakter jag fått i den här klassen ändå). Så till sist, vt-15 tackade jag ja, flyttade 102 mil söderut och funderade över vad jag gjorde här?! 
Bli inte förvånade om ni även känner liknande, men jag lovar.. Det går oftast över, rid ut stormen bara. 
 
Så kom dagen då jag satt på uppropet (med känslan, ta mig långt härifrån tack.. Tillbaka hem till tryggheten) och sa nåt i stil med att jag gillar att läsa medicin (på frågan om varför vi var där). Kommer ihåg att rektorn hade en presentation där vi kunde se en översikt på hela sjuksköterskeprogrammet. -"Ja här denna termin gör ni så, och sen så, och termin 6 har ni si och så mycket vfu".. Själv tänkte jag, 3 ÅR.. Ska jag behöva vänta 3 år på detta? Det är ju en evighet.... Ja, det var då. Nu är det 1 (!) år kvar!
 
Men återigen, detta handlar inte om mig utan om er.
Grattis, välkommen och lycka till med studierna! =)

P.S. För er i Halmstad: Jag började blogga i april samma år, så den första kursen är inte så detaljerat skriven.. Men resterande kurser kan ni läsa om genom att gå tillbaka från början av bloggen och läsa, kanske kan den vara till hjälp. Jag vet att den blogg jag följt länge (tills hon tog examen) gett mig (och ger mig) fortfarande bra info om kurserna och var/är till hjälp.D.S.
 
D.S. Har lagt upp lite böcker på Studentapan som jag hade i början av utbildningen. Hittade inte länken som gick direkt till mina annonser, men en del av böckerna är till första kursen i Högskolan i Halmstad så. 
Rätt soft tjänst i övrigt. =)
#1 - - Enelie:

Vilket härligt inlägg, och speciellt om Halmstad högskola. Pluggar själv där och klar till sommaren :)

Svar: Oj då, jamen då har du ju förmodligen den roligaste (eller kanske bara den "snabbaste") terminen kvar då. Massvis av VFU. =)Härligt att vara klart till sommaren. ;)
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv