Examination vetenskaplig teori och metod II

Denna kursen gick i ett flygande fläng måste jag säga. Fem veckor har redan gått av den här kursen och vi avslutade kursen med en begreppsanalys som vi presenterade idag. Vi fick även veta vilka våra handledare var, samt examinator. Jag och min skrivkompis, tillsammans med ett till skrivpar, fick en handledare som är ny på Högskolan (kommer tydligen från Karlstad Universitet senast). Detta tror jag kan bli riktigt bra eftersom det 1) är en person som kommer från ett universitet (kanske lite annorlunda upplagt) och 2) hon är helt ny i denna kontext. Kanske blir handledare "indoktrinerade" i hur det alltid varit på Högskolan i Halmstad (ingen skugga ska falla över dem, detta är bara sånt jag spånar kring) och kanske kan det bli bra med lite nyta tankegångar också. Eller så blir det kasst, det återstår att se.
 
Imorgon kommer vi att sätta oss och kika på lite filmer (fick tillgång till bra filmer om hur det är att söka i Cinahl och liknande från Linnéuniversitetet) samt börja kolla hur vi ska lägga upp arbetet. Typ strukturen, probleminventering, frågeställningar etc etc. Det känns lika bra att börja redan nu eftersom i mitten av nästa vecka kommer min mamma ned, så vi vill får bortgjort så mycket som möjligt så att vi slipper sitta heldagar de dagar hon är här (blir mest troligt halvdagar då). Känns ändå intressant på något sätt, är toktaggad inför äntligen få sätta igång med det beryktade examensarbetet. Om jag får gissa kommer nog själva bloggskrivande bli lite mindre av under kursen, jag vet inte. Kommer nog försöka uppdatera med jämna mellanrum. Däremot tänkte jag försöka få in lite fler instagramposter, eftersom det går att lägga upp små dagliga uppdateringar utan att behöva skriva en massa text. Följ mig gärna där också. :) https://www.instagram.com/sjukskoterskestudenten/
 
Har skrivit klart mitt arbete angående smärta via Linnéuniversitetet, har bara en kamratgranskning kvar som ska vara gjort innan 23:59 idag. Jag skulle faktiskt, nån gång i framtiden, kunna tänka mig att arbeta inom ett smärtteam. Det är så intressant, och så grovt underskattat samt underdiagnostiserat problem. 
 
 

Arkiv