Jag lever

Såg nu att det var ett tag sen jag skrev mitt senaste inlägg, vilket har att göra med flytten hem igen och att jag haft fullt upp sen jag kom hem.
Hursomhelst så flyttade jag hem 9/12 och allting gick faktiskt bra, kom dock hem 23:30 efter att ha kört i 13,5 timmar. Inte speciellt snabbt när man får köra genom halva Sverige i 80 km/h. Sen blev det att möblera mitt gamla rum så att jag kunde ha det lite som en lägenhet också, eftersom det troligtvis kommer ta ett tag att hitta ett fast boende i Umeå. Planerar här att skaffa en övernattningslägenhet och sedan veckopendla till en början. 
Därefter har jag ansökt om examen, som verkar ta en stund att få. Det som var intressant är att man kan ansöka om examen redan innan sista kursen är gjord, vilket innebär att alla i klassen kunde söka samtidigt som mig. Så antar att det tar lite längre om alla ska göra det. Men jag tror ju inte att de kan skriva ut examensbeviset innan mina kursare fått sina betyg från sista kursen, låter ju annars mycket märkligt.
 
Har under tiden också haft kontakt med Onkologen i Umeå och idag kom vi överens om lön och sånt så från och med februari börjar jag där. Känns mycket spännande även om jag fick vika mig lite avseende lönen. Men jag såg mycket andra fördelar som väger upp detta, och jag hade kanske kunnat få en högre lön på annat håll men då kanske hamnat på en avdelning som är underbemannad, där man har svårt att få ut semestrar, osv osv.
 
Det som jag  såg som fördelar var iallafall: Schemamodellen (Modifierad 3-3, vilket innebär att man jobbar 3 pass och är ledig 3 pass [dock modifieras den till 2 eller 4 pass ibland för att man inte ska få flera helger i rad] samt att man jobbar 88 % men får lön för 100 %), Bemanningen (En avdelning som aldrig har svårt att rekrytera och därmed alltid god bemanning), AST för Onkologsjuksköterska, Nybyggda och ändamålsenliga lokaler.
Så totalt sett så känner jag mig nöjd, men jag har ju givetvis en plan att öka på min lön också.

Så det är lite av vad som hänt sedan jag skrev sist. Jag längtar tills jag börjar få in en regelbunden lön igen också, att inte behöva planera flera månader framåt för hur man ska lägga upp det när studiemedlet uteblir. Det har varit jobbigt att alltid försöka förutse övergångar, exempelvis före sommaren och mellan terminerna då CSN ibland får för sig att betala ut ett högre belopp i början av terminerna på bekostnad av ett lägre belopp sista månaden. 
#1 - - Blivandessk.blogg.se:

Är såklart nyfiken på vad du fick i lön? Känns som att sjukhusen uppåtlandet har bättre löner generellt jämfört med här nere i söder :)
Försökte skicka en kommentar på ditt senaste inlägg men det funkade inte.. Oavsett, stort grattis! Lycka till i framtiden, du kommer bli en grym sjuksköterska :)

Svar: Jag fick 26800,försökte in i det sista att få upp det till 27000 iallafall. Men det är rätt bra utifrån att man bara jobbar 88%.

Tack så mycket. :-D
blivandeanessk.blogg.se

#2 - - Blivandessk.blogg.se:

Du ska vara nöjd! Finns nog ett fåtal i din klass som varken har fått den lönen eller den procenten så bra jobbat!
Dum fråga kanske men du kommer inte att komma ner för examenceremonin?

Svar: Jag är väl nöjd utifrån helheten. Men iol att ingångslönen är högre här och jag fick den där standardhöjningen på 500:- för tidigare erfarenhet så tycker jag väl inte tt jag värderades rätt i sig. Men jag har ju en plan för att öka på lönen så. :-) men ja, jag är grymt nöjd för helheten.

Jodå, jag och morsan åker ned en dag innan examen och så stannar vi över helgen. Få ett avslut på studierna och hela den här resan på tre år. :-)

God fortsättning till dig förresten, hoppas det går bra med familjen. :-)
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv