Nu kör vi...

Imorgon startar sista terminen och innan vi går ut på praktik så har vi föreläsningar varje dag den kommande veckan. Exakt vad de kommer innebära vet jag inte men jag antar att de är till för att förbereda oss inför exempelvis närsjukvård och psykiatri. Hursomhelst så är det heldagar förutom imorgon (intro) och fredag.
 
Jag kommer ju börja med psykiatrin och PIVA, något som jag är lite nervös inför. Men jag försöker förbereda mig genom att läsa mer om psykiatri, ska bland annat på högskolebibblan imorgon och se om jag kan hitta några bra böcker.
 
Annars fick jag i fredags veta att jag kommit in på en reservplats för en kurs jag sökt. "Att hantera konflikter i arbetslivet", som förvisso inte är någon omvårdnadskurs men jag vet ju att konfliktera är någonting man kommer stöta på flera gånger under livet (ffa på arbetsplatsen. Att kunna ha verktyg och förståelse kanske kan leda till något bra, eller så ger det ingenting.. Haha, det återstår att se. Den är på 7,5 hp, halvfart och distans via Stockholms universitet.

Arkiv