Tillbaka i Halmstad

Efter en lång resa med ett trasigt tåg så kom jag fram till Halmstad 2,5 timmar efter utsatt tid. Började med att jag fick ett sms från SJ klockan 04:30 (tåget skulle 06:01) att tåget från Umeå-Sundsvall var inställt pga skada. Ringde journumret på SJ och de berättade att tåget skulle stå i Sundsvall, men de bokade om resan i Stockholm eftersom det skulle vara extremt svårt att hinna med den övergången.
Sagt och gjort, men när vi började närma oss Sundsvall så var det helt plötsligt ersättningsbuss till Stockholm (och det kändes inte som nån höjdare precis). Ringde återigen SJ och försökte få dom att boka om till tåget som kom 1 timme efteråt, men precis då så fullbokades den resan. Var ju lagom nöjd att behöva sitta 7 timmar på buss... Men så helt plötsligt skulle vi åka tåg igen, för det trasiga tåget hade dom kopplat ihop med det tåget som jag försökte boka till, vilket innebar att det nu var ett dubbeltåg. Fick dock vänta 1,5 timmar i Sundsvall pga förseningar på det tåget (tog tid att koppla ihop). Fick dock boka om resan mellan Stockholm-Göteborg, men det gick bra.
Kontentan av det hela var att SJ's kundservice och personalen ombord skötte sig exemplariskt, inga problem med ombokningar och de bjöd på kaffe, energibars och te. Kundservice är verkligen A och O. Nu blev dock resan nästan två timmar försenad så jag skickade in ett ersättningskrav, men hade det varit kortare försening hade det jag troligtvis inte begärt ersättning, och det bara pga hur väl jag blev bemött.

Nåja, igår kom examinationslistan för opponering respektive respondering. Har skickat arbetet till våra opponenter, samt fått arbetet från de som vi ska opponera mot. Imorgon är det föreläsning angående opponering och efter det ska vi sätta igång att granska det andra arbetet.

Våran respondering är förövrigt 28/4, kl 09:00 i R3144 om någon har vägarna förbi. :) Det är ett bra tillfälle att se hur ett examinationsseminarium går till. Här finns scheman för alla seminarium denna termin (26/4 i Varberg, 28/4 i Halmstad), och tycker ni inte att just vårat arbetet låter spännande så finns det många andra som kanske passar bättre. Examinationsseminariet är öppet för alla och man behöver inte vara förberedd och förväntas inte medverka på något sätt (om man nu inte känner för det),  bara att dyka upp och sätta sig längst bak.

Vi opponerar mot ett skrivpar i Varberg 26/4 kl 09:00 i B127, en sal jag inte har den blekaste om var den ligger. Men det ska nog gå bra. 

 

Men nu måste jag nog sova, blev bara 3 timmar sömn plus alla förseningar.. Just nu så gungar allting av trötthet. :D

Arkiv