Det suger att bo långt hemifrån

Oftast trivs jag rätt bra här nere i Halmstad, även om jag inte har för avsikt att stanna. Men det finns tillfällen då jag verkligen känner att avståndet är så helvetes långt att jag inte tycker det är värt att stanna här. Att spontanåka hem över en helg eller liknande är helt omöjligt om man inte vill betala 1500-2500:- tur och retur, speciellt när SJ har principen att man i praktiken endast kan boka resor 3 månader i förväg för att få vettiga priser. Detta betyder att jag måste veta hur kurserna ska vara, alternativt helt enkelt chansa, redan tre månader före. Då jag inte kunde veta hur examenskursen skulle vara för tre månader sen så bokade jag aldrig in nån hemresa (speciellt nu när min mamma fyller år)... Samtidigt blev vi klar med arbetet långt i förväg och jag skulle rent teoretiskt ha kunnat åka hem denna veckan, och t om stanna över påsken också.
Det är vid dessa tillfällen man bara längtar tills den dagen man kan få lämna den här skiten bakom sig och flytta närmare igen
 
Men men, jag får göra det bästa av situationen. Påsken är ju en jävla skithögtid ändå egentligen, ligger där och samlar på sig röda dagar. 

Arkiv