Nya kurser

7/11 börjar nästa kurs, Samhälls- och beteendevetenskap, och den känns väl sisådär intressant. Förhoppningsvis är den roligare och mer matnyttig än den första kursen vi hade inom detta, gillar att ha konkreta saker att arbeta med.
Har två pass kvar, måndag och tisdag, innan vfun är klar för denna period. Egentligen går denna kurs till 6/11 men de flesta har avklarat sina timmar nästa vecka. Det är dock bra för då kan man fokusera på den uppgift vi ska presentera på examinationsseminariet 3/11. Förutom detta har vi även sista tentan inom läkemedelsberäkning 4/11 (förutom de uppgifter som kommer på NKSE då).

Hoppade ju av extrakursen inom hälso- och sjukvårdsrätt då jag inte kände att jag hade tid till detta. Sökte några kurser till vårterminen istället som jag tycker verkar intressanta, vet dock inte om jag är behörig till den (tror dock det) och om jag har tillräckligt med HP för att kunna konkurrera om platserna, återstår att se.
Kurserna är iaf smärta ur ett livsvärldsperspektiv (vad det nu betyder) och vård av palliativa patienter.
Tredje kursen är nog mer intressant för mig själv, än för ssk-yrket i sig., men handlar om kost näring och hälsa. =)

Arkiv