Ett viktigt inlägg.

Som student kan man ibland fastna i att allting kretsar kring just studierna och tentorna är alltet i ens liv. Ibland behöver man göra en realitycheck och se bortom ens egen värld och inse att det faktiskt saker som påverkar människor mycket mer än en misslyckad tenta. Nu säger jag inte att man inte ska få ha sina egna problem, för de tmåste man få, men ibland kan det kännas skönt att få lite distans till saker och ting också.
 
Jag registrerade mig på Tobias Registret alldeles nyss, och även om jag tidigare haft funderingar kring det här med att ge blodstamceller så har det inte blivit av. Nu kände jag att det vore så onödigt om det finns någon där ute med en sjukdom, som saknar donator och där jag är den enda som kanske matchar just den personen. Kanske finns det ingen alls... Men jag tycker det är en så liten uppoffring att iallafall finnas med i registret, och själva doneringen verkar inte speciellt uppseendeväckande.
 
Gör en skillnad du också - Det kan vara du som är den enda givaren som matchar.

Arkiv