Tips från coachen

Idag kommer ett renodlat studietips som jag använder mig mycket av. Youtube! Ni anar inte hur mycket det finns på youtube med illustrerande videoklipp, och man får verkligen en annan inlärning när man kan se det man läst i litteraturen och sen koppla det till illustrationerna. 
En nackdel är väl att de flesta riktigt bra illustrationerna är på engelska, så för er som inte är jättehemma på enelska kan nog tycka att det kan vara lite svårt. Youtube har förvisso en inbyggd automatisk textning på svenska, men den fungerar väl lite si och så. 
 
Jag hittade en funktion där man kunde lägga till undertexter till klipp på youtube, så har börjat lite smått att göra det. Dels för egen inlärning, både för att förstå fysiologin men även för att träna upp engelskan. 
 
Det finns massvis av klipp som sagt men själv brukar jag använda mig av: 
  • Khan Academy (enklast är att gå in på Spellistor och sen välja från ett huvudområde istället för att leta enskilda videoklipp)
Om ni hittar någon liknande är det bara att tipsa. ;)

Arkiv