Helgen

Precis hemkommen från en heldag med motiverande samtal och omvårdnad vid depression. Just motiverande samtal är något som jag tycker är intressant och skulle vara kul att behärska. Jag har aldrig trott på det här att man kan få till förändringar genom att tjata på andra människor och komma med moraliska pekpinnar.

Om det är någon som vill läsa mer om motiverande samtal (förkortas vanligen  MI) så kan ni läsa mer på Folkhälsomyndighetens sida om SOMRA (Samtal OM RiskablA levnadsvanor).

 

I helgen hade jag väl tänkt fira valborg genom att bege mig till Nissan och kolla på när man tänder majbrasan ute på vattnet. Annars måste jag påbörja, och färdigställa, uppgift två inom cancerbiologin som har deadline 4/5.

Äntligen börjar det kännas som vår i luften, efter många dagar med kallt väder. Jag minns tillbaka till förra våren när jag tyckte det var stekhet redan i mars, kanske var det pga att jag kom från kylan i norr eller så var det helt enkelt en bättre vår förra året. =)

#1 - - Blivandessk.blogg.se:

När tänds majbålet? :)

Svar: 21:10 verkar det som. =)
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv