Bloggens framtid?

Under den senaste tiden, och kanske i viss mån redan i slutet av förra terminen, har jag funderat lite över hur bloggens framtid kommer se ut framöver (framförallt efter examen). Jag har ju märkt att frekvensen av blogginlägg sjunkit när jag är på vfu, mest eftersom det inte alltid finns saker som är intressanta att skriva om. Praktiken blir ju i viss mån ett arbete, och arbete tenderar att bli vardagligt med tiden. Bloggar av sjuksköterskestudenter som jag följt tidigare har vanligen i princip upphört när de tagit examen och börjat arbeta. Detta är nånting jag inser förmodligen kommer hända med den här bloggen också och kanske blir det dock så att jag skriver lite hur det är från början när man är nyexad sjuksköterska, men sen blir det nog mer glest med inlägg eftersom det förmodligen är tråkigt att sitta och läsa om att det mesta flyter på liksom.
 
Dock har jag lite planer om hur jag kan utveckla mig via andra plattformer (instagram är väl inte riktigt my cup of tea liksom) som exempelvis youtube. Nånstans vill jag kunna förmedla den teoretiska kunskapen jag har, och kommer få, tillsammans med den praktiska erfarenheten och sen paketera detta till något som kanske kan hjälpa andra studenter och sjuksköterskor.
Har ni några förslag på saker som ni skulle kunna tänka er att följa i framtiden så får ni jättegärna lämna en kommentar. 
 
 
#1 - - Anonym:

Heeeej :) kan du ge tips på hur du tentaplugga till anatomi och fysiologi kursen :(

Svar: Hej,
Jag skrev ett inlägg för några dagar sen där jag länkade vidare till mina tips på tentaplugg. Du hittar inlägget här: http://blivandeanessk.blogg.se/2017/september/sammanfattning-psykiatri.html =)
blivandeanessk.blogg.se

#2 - - Blivandessk.blogg.se:

Starta en youtubekanal! Finns ju inget liknande just nu och jag hade följt dig helt klart :D

Svar: Kul att du nämnde det, för det är ett av huvudspåren som jag faktiskt kan tänka mig. Försöka knyta ihop teori och praktik med tips och trix. ;)Hoppas allt är bra med dig.
blivandeanessk.blogg.se

#3 - - SSK-student :

Jättegärna en youtube kanal! Det låter toppen! Jag hade följt dig både där och om du fortsätter blogga :)

#4 - - Blivandessk.blogg.se:

Allt är bra med mig! Tackar som frågar. Jag är mammaledig just nu men har helt klart jobb-abstinens och lär nog ta lite pass redan efter årskiftet när mini blivit runt halvåret :)

Svar: Härligt. :)
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv