Läkemedelsberäkning

Även fast jag känner att jag har kolla på räkneprinciperna så vill jag iaf vara så förberedd som möjligt inför omtentan, vilket innebär att jag sätter mig med nyare böcker som har övningsuppgifter.

Vanligtvis rekommenderas en typ av litteratur för dessa kursee, men nyligen hittade jag denna boken. Eller ja, idag faktiskt. Själva kapitlen om räkneprinciperna kände jag inte behövdes, men de har ett helt kapitel med blandade uppgifter. Der som gör denna bok bra är att de blandade uppgifterna kan vara rätt korta, men även rätt långa med flera steg. Här får man verkligen träna på att byta beredskapsform, styrkor, administreringssätt osv. Jag tänkte att den skulle vara lätt från början, men den har haft en del kluriga frågor. Så även om tentorna oftast är mindre ingående, eller iaf i Halmstad, så är det aldrig fel att få träna på andra saker.

Dessutom följer det med en kod för onlineinnehåll, med fler frågor.

Arkiv