I'm back!

Sådär, efter 5 dagar på hemmaplan så kom jag ned igårkväll igen. Lägenheten stod tydligen kvar och luktade inte brandrök (stor lagerlokal som tydligen började brinna några hundra bortanför mig). Har missat kursintron och 2 föreläsningar som vi hade igår, en som tydligen skulle vara rätt bra angående stomivård. Jag får helt enkelt läsa in den i litteraturen isåfall. 
Sen har vi fått en flumuppgift angående närhetsetik, vi ska läsa om dessa och sen kika på "I rymden finns inga känslor" och skriva ned dessa möten från filmen samt ha examinationsseminarium nästa vecka. Imorgon är det introduktion till temat Hälsa, där vi tydligen även ska ha ett "förbättringsarbete" och presentera det som en vetenskapsposter i slutet av temat. På måndag börjar KTC igen och metodövning 1, som innefattar en hel del. Detta ska vara inläst till dess så jag måste läsa på mycket i helgen känner jag. Gillar inte att ha missat 2 dagar, känns som att jag hamnat i otakt.
 
Fick förfrågan av studierektorn att medverka i programrådet som finns här, exakt vad de gör vet jag inte men det sitter massa chefer från regionen och nån lärare samt studierektorn och diskuterar sjuksköterskeprogrammet två gånger per termin. Var lite tveksam men vi var 3 st tillfrågade och när den ena skrev att den hade tackat ja så tänkte jag, "Äh vafan, vi testar väl då". Jag har ändå en hel del åsikter rent allmänt och gillar att förändra saker, förhoppningsvis till det bättre, så detta kanske innebär att man kan bidra med något? Visst, jag kommer ju troligtvis inte påverkas av "förbättringarna" men anledningen till att vissa saker är bättre än andra är ju även för att någon har suttit tidigare och gett förslag.
 
Inom gerontologin skriver jag examinationsuppgiften, och det blev lite häktiskt nu såhär innan den ska lämnas in. Deadline är imorgon 23:55, påbörjade uppgiften när jag åkte tåg men orkade inte fokusera på den när jag var hemma. Så idag blev det, förutom att läsa etikboken, att fortsätta med arbetet. Har två punkter kvar att skriva så jag får göra det imorgon kväll.
 
Men men, nu är jag tillbaka för 10 veckors kurs inom omvårdnad och denna kurs innehåller fler moment, så jag tror det blir roligare inlägg framöver. =)

Arkiv