Examinationsseminarium

Fårn 10:15-16:00 hade vi seminariet för denna kurs. Jag vet inte vad jag ska säga om den, det liknade ju det som vi gjort innan. Dvs, vi delades in i tvärgrupper och skulle diskutera de individuella begreppen. Därefter skulle var och en av grupperna berätta kring en frågeställning om caset, och sist skulle vi presentera vår uppgift kring en pedagogisk tradition. Våra filmer fick väldigt bra mottagande faktiskt. =)
 
Nu är den kursen slut, och jag måste säga att jag verkligen har varit ur fokus hela den här kursen. Tror det beror på att man legat av sig lite då man arbetat och sen haft vfu. Inte blev det bättre av att det var en halv-chill kurs heller. Imorgon är det iallafall dags att lyssna på C-seminarier (de som försvarar sin kandidatuppsats) och jag hoppas vi snappar upp intressanta saker. Jag och min skrivkompis kommer välja en med inritkning mot smärta, då det är inom detta område vi förmodligen kommer skriva uppsatsen kring.
 
Apropå smärta så blev jag antagen till smärtkursen på Linnéuniversitetet, blev faktiskt förvånad men av någon anledning så var det 95 sökande denna termin (mot för 180 förra terminen). Den palliativa kursen kom jag in som reserv på (den hade 240 sökanden), men om jag fått välja någon av dessa så är smärtkursen betydligt mer intressant för mig. 
Sista kursen "Fysisk aktivitet och hälsa" kom jag även in som reserv på. Denna kurs har grundläggande behörighet så jag kommer troligtvis komma in i urval 2 genom högskoleprovet.
 
På måndag startar nästa kurs, Organisation och ledarskap, och den veckan blir intensiv med föreläsningar mån-torsdag. Fredag är det omtenta på morgonen och sen tar jag flyget uppöver på eftermiddagen.
#1 - - Mimmi :

Ge gärna tips på hur du brukar tenta plugga :)

Svar: Hej,
Tack för din kommentar. Jag har faktiskt skrivit en del om just detta. Jag skriver ett inlägg med länkar till dessa. =)
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv