Omvärldskoll

Jag har allt som oftast varit en person som gillar att vara förberedd. Det okända skrämmer mig och jag vill gärna vara så förberedd som möjligt. Jag vet att många börjar kolla upp arbetsgivare under termin fem, eller ja det är ju ofta så att det brukar vara arbetsgivaren som kommer ut och presenterar sig vad jag förstått. Problemet är att jag inte har något intresse av verksamheterna här i Halmstad eftersom jag inte planerar att stanna. Men jag tänkte dock att det kunde vara på sin plats att presentera sig för verksamheterna i Umeå, och för att få höra över hur behovet kommer se ut framöver. 
Då jag endast befinner mig på hemmaplan och i sin tur i närheten av Umeå är under sommaren. Så jag har mailat HR-partners för olika centrum på Norrlands Universitetssjukhus för att höra efter, men även för att kanske få till en rundvandring på avdelningarna och få lära sig lite mer om dessa. Då det bara kan ske nu till sommaren så får jag helt enkelt vara ute i god tid.
 
Blir det inte av så får jag försöka få till det när jag tagit examen. Men det hade varit trevligt att ha lite mer kött på benen från avdelningarna innan jag fokuserade på något. Självklart kommer jag söka på så många ställens om verkar intressanta, så kanske får jag svar och en rundvandring på en avdelning som jag absolut inte hade förväntat mig verka spännande? Det återstår att se.
 
Jag vet inte vad jag tycker om att HR-partners ska sköta rekryteringen, speciellt inte lönemässigt.  Det där med individuell lönesättning stör mig enormt mycket eftersom jag hört många vittnat om att cheferna inte kan ge mer än si eller så eftersom landstinget sagt så. Om det finns ett tak och riktlinjer för lönesättning så kan man ju inte kalla det för individuell lönesättning heller. Men det där med lönen är en annan fråga och det kommer när det kommer.

Arkiv