Kommentarer

Mycket ska man läsa i sina dagar, och det är väl lite så när man bloggar. Alltid trampar man någon på foten. Jag kan tycka det är intressant med kommentarer, även om de vanligtvis är få, men kommentarer som är till för att trycka ned kommer jag inte acceptera. 
 
En skriven text är och förblir en skriven text, det går inte att få med alla aspekter på samma sätt som när man talar med varandra. Hur den skrivna texten uppfattas är helt upp till mottagaren, och präglas helt av dennes egna värderingar. Vad den personen lägger sitt fokus på är ingenting som jag kan styra över, men när det tolkas på ett helt annorlunda sätt än vad som var tänkt så börjar man väl fundera över om man inte lyckas förmedla det som jag velat.
 
Detta är och förblir en ssk-blogg med studentperspektivet och den kommer alltid att utgå från den nivå av utbildningen jag är på, vilka tankar jag har etc etc. Bloggen har varit till för att få ner dessa tankar på papper, och kanske även ge en inblick i hur man kan tänka som student. För nog är det ett virrvarr av tankar och man slits både mellan att ena dagen tycka att allting känns precis som att man skulle kunna börja jobba vilken dag som helst, till andra dagen där man funderar vad fan man egentligen håller på med. Ena dagen ser man alla sammanhangat, andra dagen ser man det inte. Som student har man ganska mycket tid (eller ffa färsk kunskap) där man kan upptäcka saker som inte alltid går "by-the-book", man ifrågasätter hela tiden... Allt detta eftersom man hela tiden lever i en miljö där kritiskt tänk och "By-the-book" är närvarande till, ibland, absurdum.
 
Så ja, jag läste din kommentar men bestämde mig inte för att ha kvar den då jag ansåg att den var skriven på ett nedvärderande sätt. Men jag skulle nog dra mig för att dra slutsatser om människor när man inte har hela bilden.
 
Tack för att du tog dig tid att kommentera iallafall, och kanske kommer det några inlägg som faller dig bättre i smaken. Hur jag är att arbete med, vilken typ av person jag är, och hur jag är mot patienter får jag råda dig att först och främst lära känna mig innan du drar sådana slutsatser.

Arkiv