Halvtidsbedömning

Tyvärr blev det inte att jag hade min t1-student i Fredags då min handledare blev ledig och min andra handledare inte var på plats. Jag tyckte att det kändes orättvist mot t1an att gå med en person som jag inte kände. Så vi bokade om till 24/10 istället.

Halvtidsbedömningen gick bra, vi var väl i stort sett överens om det mesta.Ska väl träna lite mer på att prioritera patienterna när det inte är lika självklart vem som är mest sjuk och så.
Presenterade även min vårdplan, och jag fick väl komplettera lite med att ha med en skala för att mäta vissa saker. Annars känns den som ett skämt för denna praktik, mer som att "ni måste ha en teoretisk uppgift att göra"...

Som jag skrev tidigare känner jag mig rätt mätt på praktiken för denna gång. För nu känner jag mig så självständig att det blir en flaskhals när jag måste göra vissa saker tillsammans med min handledare (återigen, med all rätt eftersom jag inte är färdigutbildad). Jag känner att 7 veckor är ganska lagom, och därför tror jag det kommer bli mycket bra när det nya ssk-programmet tar vid och man har kring 7 veckors praktik.

Min andra handledare skulle vara på avd 71 ikväll så jag passar på att följa henne för att få se lite annat. Där är man inriktad på att ta emot patienter som ska opereras för exempelvis bröstcancer. Så det blir pre- och postoperativ omvårdnad.

Arkiv