Linser

Eller ja, inte såna man äter då förstås. Under vfun gjorde jag slag i saken och bokade en tid hos en optiker för kontaktlinser. Har länge haft ett brytningsfel och därmed haft terminalglasögon vid datorn... Egentligen hade jag behövt det på fler ställen, men trivs inte i glasögon så. På sjukhuset ville jag helt enkelt inte använda de glasögonen varvid jag blev trött i ögonen av datorskärmarna.. Hur nu i 3 veckor testat att ha linser och det är som natt och dag. Att man ens kunde se så skarpt visste jag inte, nu ser jag ju t om vad grannarna gör. :P
Efter en mindre justering av linsen på ena ögat så blev det ännu bättre. Enda frågan man kan ställa sig är varför man inte gjorde det tidigare, men så är det väl med mycket.

Skolmässigt så rullar det på, vi ska träffas imorgon och skriva vår powerpoint där vi ska presentera en pedagogisk tradition (humanistisk) till caset.
Till veckan får vi veta resultatet på läkemedelstentan, och även om jag vet att jag sjabblat bort den tentan så känns det lite nervöst att faktiskt på se det officiellt. Hoppet är ändå rätt konstigt, fast logiken säger att jag faktiskt hade fel på 3 uppgifter så säger hoppet "Men tänk om läraren egentligen menade så".. Hjärnan är förunderlig ibland. Jag vill egentligen bara få omtentan bortgjord, förstår inte varför det ska vara så länge dit. Inte så att jag kan träna på något speciellt inför den, mer än att bli ännu vassare på att hitta just den lärarens fallgropar. Men det är ju lite svårt när man bara har en tenta att studera.

Arkiv