Praktikplats och ny lägenhet

Idag fick vi äntligen veta vilken avdelning praktiken skulle vara på, och jag måste säga att jag faktiskt är toknöjd med min placering. Avd 42, Hjärtsjukvård/HIA. "På avdelning 42 bedrivs hjärtsjukvård. Avdelningen har 20 platser med hjärtövervakning (telemetri). 6 av dessa platser är hjärtintensivplatser. Här utförs också akuta elkonverteringar. För de patienter som ska göra Angio/PCI finns 3 öppenvårdsplatser för förberedelser och eftervård"

Jag som vill arbeta inom akutsjukvård i framtiden får ju verkligen se det på plats i viss mån redan under första praktiken. Mycket nöjd.

Var och kollade på en lägenhet idag, som ni vet så trivdes jag väl inte så mycket i studentlägenheterna på gamletull med fester och likande. Har fått en tvåa vid högskolan högst upp i ett lugnt hyreshys. Enda nackdelen är eventuellt dubbla hyror men har sökt tilläggslån från csn för denna terminen iaf. =)
#1 - - Blivandessk.blogg.se:

Åh va kul med 42an! Dom har gott rykte, kul :D

Arkiv