Perspektiv

Ibland får man perspektiv på saker och ting. Nu var det inget superallvarligt men då och då blir man påmind om att man bara är ett samtal bort från att livet ska ta en annan vändning.
Kanske behöver man även bli påmind? Hur ska man bygga livet egentligen?

Jag gillar Halmstad och kommer som sagt fullgöra utbildningen, men jag känner ju ändå i grunden att jag vill bo närmare mina kompisar, men framförallt min familj. Det betyder inte nödvändigtvis att jag ska bo på min hemort hela livet, men jag vill iallafall ha möjligheten att relativt snabbt kunna ta mig hem om det skulle behövas.

Jag har tidigare talat om att bosätta mig i Umeå efter studierna, men på senare tid har jag även tänkt lite att arbeta i Halmstad något år först. Men när jag verkligen tänker efter så tror jag att jag flyttar dit redan efter studierna.

Livet är verkligen fullt av vägskäl, när tar man rätt beslut egentligen?

Arkiv