Välkommen tillbaka.

Så har nu tiden kommit för mig att återta studierna för denna termin, eller ja inte riktigt ännu eftersom jag börjar 1/9. Efter en välbehövlig paus från bloggandet känner jag mig heltaggad att komma igång med detta också, och nu är den första "oskuldstiden" över när det gäller detta så nu växlar vi upp tillsammans inför terminen. Jag lovade tentabilder, det har jag glömt bort så jag tar på mig det och lovar bättring.
 
På torsdag 27/8 hämtar jag upp min hyrbil för resan ned igen. Det känns som att det var en evighet sen jag skrev att jag skulle hämta bilen och ÅKA UPP för sommaren. Men nu har tiden kommit att få återvända och jag ser fram emot att få fortsätta det jag började i våras. Lagom nervös känner jag mig för VFU (praktiken) som kommer i november, först då tror jag att jag kan börja få en bild av hur det kan vara. Jag hoppas såklart att den kommer vara givande och verkligen berätta för mig att "du har gjort helt rätt val". 
 
Sen kommer alla de här vanliga löftena inför hösten, börja träna, dricka mindre, äta bättre etc etc. Personligen kommer jag dock ta upp simningen, som jag älskar, och försöka varva den med träning någon gång i veckan. Jajust, jag har ledsnat på att promenera till skolan vareviga dag så när jag kommer ner är det jag som köper en cykel. :D Det underlättar transporten också till andra nöjen. Förutom träningen så har jag en hel del att arbeta med inom mig själv och nu när jag kunnat sätta ord på det så kanske det blir lättare.. Men detta kommer inte bli en blogg angående personlig utveckling i första hand, så var inte oroliga. ;)
 
Jag hoppas att de som börjar första terminen nu, och kanske läst min blogg, får en grym start och jag hoppas att jag isåfall kunna förmedla en relativt intressant bild av ssk-utbildningen. :=)
Fler blogginlägg kommer när jag kommit ner igen.
#1 - - Blivande sjuksköterska:

Välkommen tillbaka :)

Svar: Tack detsamma. =)
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv