På plats i Halmstad

I morse rullade jag in med hyrbilen till Halmstad för att starta termin 2 av studierna. När jag klev ur bilen översköljdes jag av blandade känslor, mycket förmodligen för att jag inte sovit sen morgonen före, men likväl viktiga. Det är andra gången jag ställer mig frågan "vad gör jag här?", och några bra svar på det har jag faktiskt inte. Jag gillar förändringar generellt, men att lämna all släkt och vänner och flytta ner i januari var påfrestande (min syster studerade då i halmstad och bodde några mil söderut, men nu flyttar de dessvärre upp). När jag kom ner idag så var det med vetskapen att jag nu är ensam, förutom mina härliga kursare då, här nere. Försökte sova några timmar på morgonen men känslorna gick i berg- och dalbana så det blev mer dvala. Då jag hade hyrbilen till kl 16 så gjorde jag sånt som jag brukar göra för att få perspektiv på saker och ting, jag åkte omkring helt planlöst. Kikade lite på nollningen, åkte ut till Biltema å köpte en cykel, handlade mat i flygstaden etc etc. Jag har många gånger undrat varför jag inte tog Örebro, eller Uppsala som studieort eftersom det skulle innebär en lagom tågresa hem till Örnsköldsvik under en långweekend, men från Halmstad är det inte så bara, både kostnadsmässigt och tidsmässigt.  
Å andra sidan tror jag att det kan vara en nyttig erfarenhet, och jag vet ju att det kommer släppa om ett tag, det gjorde det i våras också och då var känslorna än starkare. Nej det där med känslor är svårt, man försöker tänka rationellt men ändå har man den där "paniken i bröstet" oavsett hur positiva tankar man än tänker. Nu ikväll har jag dock fått varva ned med lite vin och Ulf Lundell och då fått lite perspektiv på tillvaron. 
 
På tisdag börjar vi skolan, Samhälls- och beteendevetenskap som stöd för sjuksköterskefunktionen, och jag är rätt taggad på detta ämne. Har alltid gillat beteendevetenskap, men det återstår att se om just den delen passar in på mig, annars är det alltid bra erfarenhet. =) På måndag styrde vi ihop en liten reunion och ska iväg och äta på Wild West, kommer nog bli trevligt. 
 
Simma lugnt... För det tänker jag göra. Imorgon ska jag på actic och uppgradera mitt simkort så att det även innefattar styrketräning och simning på Halmstad Arena (det där med att bubbla i en bubbelpool efter simning är oslagbart). 
 
Avslutar med ett citat från min älsklingslåt och ledord för mitt liv just nu. "Gå ut och var glad din jävel, vad ska du annars ha allt det här till?" - Ulf Lundell
#1 - - Blivandessk.blogg.se:

Vad tyckte du om nya kursen? :)

Svar: Jadu, lite omvårdnadens grunder.. Ingenting konkret att ta på, ska läsa båten i parken och flumma på ett seminarium på tisdag. :-)
Men generellt så gillar jag sociologi så kanske hittar något mer matnyttigt i böckerna.
blivandeanessk.blogg.se

Arkiv